Pozor na „naschvály“ původního dodavatele

17.11.2013 22:17

Náš příběh změny dodavatele plynu 


Pokud se právě rozhodujete o změně dodavatele plynu a chcete přejít k levnější společnosti, přečtěte si následující řádky, abyste předešli případným problémům, se kterými jsme museli bojovat my. Musím říct, že přístup původního dodavatele plynu mne velice zklamal. Nečekala jsem takové nefér jednání od jednoho z dominantních dodavatelů plynu, poté co jsme se rozhodli, že bychom od něj chtěli přejít k menší a levnější společnosti.


Tak abych začala od začátku - po pečlivém zvážení a kalkulaci našich účtů za plyn jsme se s manželem rozhodli změnit dodavatele plynu do našeho domu. Zjistili jsme totiž, že touto změnou ušetříme až 8000 Kč ročně, neboť plyn používáme jak na vaření, tak na topení a teplou vodu. Uzavřeli jsme tedy smlouvu s novým dodavatelem plynu Enra Services a udělili mu plnou moc ke všem úkonům, včetně podání výpovědi u původního dodavatele a zjištění data ukončení smlouvy.


Bohužel při výpovědi smlouvy došlo k jedné menší administrativní chybce, kdy jsem v jednom z vyplňovaných dokumentů omylem zaměnila dva sobě podobné znaky v kódu naší smlouvy. Nový dodavatel plynu požádal původní společnost o výpověď a sdělení data ukončení smlouvy. A stalo se to, že původní dodavatel této malicherné chyby patřičně využil nebo spíše bych měla použít termín – zneužil, když po zjištění chyby mu byl správný kód sdělen.
Tuto naši žádost o výpověď totiž bez jakýchkoliv dotazů či žádosti o vyjasnění zamítl s konstatováním, že uvedený kód neeviduje. Že by třeba patřičnou smlouvu vyhledali podle jména či adresy, proč by se obtěžovali, když jde o výpověď, že ano?! Prostě se jim to zrovna „hodilo do krámu“, že jsme se překlepli. O tom, jak se k nám chovali v zákaznickém centru, když jsme tam s manželem přišli záležitost řešit, ani nemluvím. 

Takové arogantní chování od paní na přepážce jsme snad ještě nikdy nezažili. No proč by se chovala zdvořile k někomu, kdo si dovolil od jejich společnosti odejít k jiné.


Výpověď smlouvy tedy byla díky chybě v psaní provedena špatně - a za to jsme dostali od původního dodavatele plynu smluvní pokutu. Takový pocit bezmoci a naštvání jsem dlouho nezažila. Pokutu nám nejprve vystavili na 2000 Kč, po našich konzultacích s právníky nového dodavatele Enra a několika dopisech ji snížili na 400 Kč, s omluvou, že pokutu vystavili v nesprávné výši. Ač nám bylo právníky nové společnosti řečeno, že pokuta je neoprávněná, a pokud bychom se dali do soudního sporu, určitě bychom vyhráli, při představě, že strávíme několik měsíců či spíše roků soudními tahanicemi, jsme raději pokutu zaplatili, abychom měli klid.


Poté, co jsme zažili chování této gigantické společnosti, jsme velice rádi, že jsme od ní odešli ke společnosti menší a levnější. Jak nám bylo sděleno novou společností, nejsme zdaleka jediní, komu původní dodavatel plynu dělá naschvály při ukončování smlouvy, těch případů je prý hodně. Hledají jakýkoli důvod k tomu, aby odchod zákazníka od své společnosti pořádně ztížili.


Z naší zkušenosti tedy plyne následující ponaučení - pokud budete vyplňovat dokumenty ke změně dodavatele plynu, vyplňujte pečlivě všechny údaje, tak abyste společnosti, od které chcete odejít, nenahráli na smeč, tak jako já. A požádejte nového dodavatele, aby před odesláním výpovědi ještě raději tyto dokumenty překontroloval.


Snad tento příběh někomu pomůže. Přeji všem, kteří se rozhodli změnit svého dodavatele plynu, aby tato změna proběhla hladce, bez nervů a zbytečných problémů a pokut.